Bojeni sloj

pigment

Boja koja se koristi u ikonopisu je pigment, tempera u prahu, prirodnog porekla a kao vezivo se koristi žumance jajeta. Jaje se najpre pripremi tako što se pažljivo odvoji žumance o belanca, skine se opna i žumancetu se doda vode u količini samog žumanceta. To se dobro promeša i doda se nekoliko kapi sirćeta, kao konzervansa da malo produži korišćenje veziva što je oko nekih tri četiri dana. Jajčana tempera se koristila još u srednjem veku, i sve ikone su uglavnom ikonopisane tom tehnikom a pošto je žumance veoma postojano te ikone traju i po nekoliko stotina godina. Podsetimo da postoje ikone i iz prvih vekova nove ere. Kod načina samog mešanja boja načini mogu biti različiti u smislu da se voda, smesa žumanceta i vode koju smo napravili i sami pigment mešaju direktno na paleti, ili može da se napravi razređena smesa žumanceta i vode  i da se kao takva meša sa pigmentom bez dodatnog dodatka vode. Kada smo to pripremili počinje nanošenje boje.

Leave a comment